Wednesday, October 30, 2013

Mikä vikana?/What's wrong with you?

SS ehti oireilemaan eri tavoin jo usean vuoden ajan ennen diagnoosia, mutta mikä on tilanne nyt? Mitä oireita tai vaivoja on juuri nyt, kun diagnoosi on juuri saatu ja Oxiklorin aloitettu viime viikolla?

- kumpikin olkapää on tulehtunut
- oikea kyynärpää on tulehtunut
- ranteet kipuilevat
- oikean käden kyynärvarsi oireilee, rannekanava siis (olen vasenkätinen, onneksi)
- kuiva yskä pitää hereillä joka yö, vettä tulee juotua n litra öisin
- ajoittaiset hengenahdistukset, jopa vain paikallaan istuessa, säikäyttävät aina vähän
- kuivat silmät kipuilevat, ja aamuisin kestää kauan, ennenkuin näkö on kutakuinkin normaali herättyäni
- iho on niin kutiseva, että raapiminen on pääasiallinen harrastukseni tällä hetkellä (siitä blogin nimikin)
- iholla on sitkeä hiivatulehdus, joka tulee takaisin voiteista ja Diflucanista huolimatta
- oikean puolen lonkka kipuilee ja pitää hereillä öisin
- kuiva suu ärsyttää, ja todennäköisesti aiheutti parin viikon takaisen äkäisen parondoniitin, jonka vuoksi yksi hammas poistettiin päivystysaikana
- uupumus on kova. Osaksi varmasti senkin vuoksi, että yö tulee nukuttua parin tunnin pätkissä, kun yskä herättää - ilmankostuttimesta huolimatta.

Odotukset Oxiklorinin suhteen on siis melko korkealla.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Different symptoms, that can now be directly linked to SS, were already bothering me for a few years before the official diagnosis, but what is the current situation? What is wrong with me right now, upon receiving the diagnosis and starting Plaquenil just last week?

- joint pain on both shoulders 
- joint pain on my right elbow
- my wrists ache occasionally
- carpal tunnel syndrome in my right arm (I am left-handed, thank goodness)
- nagging dry cough, that keeps me awake at night, I drink about 2 pints of water every night
- occasional shortness of breath, even when just vegging out on the couch
- dry eyes are irritated, and in the mornings it takes quite a while before I can see properly
- my skin is so dry and itcy (hence the name of the blog), that scratching myself has become my main hobby
- yeast infection on my skin, that re-appears everytime I stop using Diflucan or anti-fungal ointments
- joint pain on my right hip, especially during the night
- dry mouth is annoying, and the likely cause of the recent parondonitis, which is why I had to have a tooth pulled out on a Saturday morning a month ago
- fatigue is severe, and no wonder, since I very rarely sleep more than 2 hours straight without being woken up because of the cough - regardless of the humidifier right next to the bed.

Needless to say, my expectations for Plaquenil are extremely high at the moment.

No comments:

Post a Comment

Kiitos kommentista! Thanks for leaving a comment!